Hoe krijg je het in je systeem?

“Ik heb wel eens een social media workshop gedaan.
Leuk hoor, maar daar heb ik vervolgens maar weinig mee gedaan.” 

Herken je dit?

Wil je dat social media “in je systeem komt?”

Kom jij op je werk ook vaak niet aan social media toe?

Voelt Facebook voor jou ook niet als werken?

De oplossing: idividuele social media business coaching!

Ik ga je stimuleren om social media in je dagelijkse praktijk een plek te geven, naast alle andere dingen die je moet doen. “In je systeem,” dus. Want mijn ervaring is dat een losstaande workshop niet altijd genoeg is om dat voor elkaar te krijgen. En dat is jammer want je laat daarmee kansen liggen. Voor jou heb ik een programma ontwikkeld op basis van individuele coaching. Het helpt wanneer jij weet dat er iemand is waar je bij terecht kan wanneer je vastloopt. Die persoon ben ik.

“Wat het mij oplevert is dat het wel een aanzet is tot meer gebruik maken van social media.”

certificaatGedurende zes maanden ga ik naast jou staan. Ik kijk met je mee, geeft tips en feedback en fungeer ik als de stok achter de deur om jou te stimuleren regelmatig met social media aan de slag te gaan en te verkennen. Ik coach d.m.v. een mix van offline bijeenkomsten, een online enquête en maandelijkse online contactmomenten. Na afloop gaan we jouw successen vieren!

 

“Door de afspraak eens per maand, “houdt het mij wakker.” Ik ben er al meer mee bezig dan voorheen. Het heeft ook als voordeel dat ik mijn vragen goed kan bespreken. Kortom, voor mij werkt de aandacht in stappen / per maand wel.” 

Wat krijg je?

1. Voorbereidend gesprek
Eerst verdiep ik me in jou en de organisatie waar je werkt. Wat zijn jouw belangrijkste knelpunten en wat zijn de missie, visie en cultuur? Samen inventariseren we de mogelijkheden rond de inzet van social media. Daarbij betrek ik drie van de Competenties Maatschappelijke Ondersteuning voor sociaal werkers; verbinden, netwerken en zichtbaar zijn.

2. Meteen online gaan!
Daarna moet het gaan gebeuren! In beweging komen en actief social media in zetten. Dat doen je door gelijk online aan de slag te gaan. Ik meet bij jou de stand van zaken met een online enquête die je in gaat vullen. Over je kennisniveau rond social media, jouw social mediagebruik in werk en prive, jouw twijfels of enthousiasme en wat jij de komende zes maanden zou willen leren. De link naar de enquête mail ik naar je. De resultaten analyseer ik en geef ik terug in de volgende bijeenkomst.

IMG_81853. Leerdoelen en competenties
Je gaat in deze bijeenkomst jouw eigen leerdoelen en te behalen mijlpalen voor het komende half jaar bepalen. Ook hier komen de competenties voor sociaal werkers weer aan de orde. Hoe voldoe je daaraan en is het mogelijk dat je online werken als methodiek toevoegt? Je ontvangt het werkboek dat je de komende tijd nodig hebt om jouw eigen voortgang te bewaken.

“Het afspreken van doelen helpt wel om voor jezelf te bedenken wat je wilt met bv. Facebook.”

 

4. Maandelijks Skypen! 
De volgende maanden coach ik jou via Skype-afspraken van een uur. De sessies zijn te volgen via je smartphone of op je werkcomputer, mits die internet en geluid heeft en er Skype op geïnstalleerd kan worden. Je kunt ook thuis op de bank met je eigen apparatuur meedoen.

Aan de orde komen: wat heb je gedaan, wat is het resultaat, is de mijlpaal bereikt, wat ga je komende maand doen en hoe pak je dat aan. In het werkboek hou jij je  eigen vorderingen en doelen bij. We plannen deze Skype sessies ruim van tevoren in.

“Prettig om met Hans je doelen voor de komende maand vast te stellen, dat geeft houvast.”

blije klanten met certificaat5. Succes vieren!
Na zes maanden sluiten we af met een bijeenkomst waarin we terugkijken, de resultaten benoemen (meten aantal volgers, interactie ,etc.), de successen vieren en -weer opnieuw- doelen stellen voor de toekomst. Want als het goed is heb jij dan wel de smaak te pakken en wordt social media onderdeel van jouw dagelijks werk. En natuurlijk krijg je een echt certificaat uitgereikt!

Ik ben er voor jou
Gedurende de zes maanden mag je mij ook buiten de skype-afspraken om benaderen met vragen. En wanneer je echt vastloopt gaan we kijken of er mogelijkheden zijn nog een keer extra bij elkaar te komen.

Investering
Het traject vraagt een investering van 24,5 uur contacttijd gedurende een half jaar of 16,5 uur in 3 maanden. Exclusief de uren die je op je werkplek besteed. Je krijgt

Tuinkantoor in de ochtendzon

  • een voorbereidend gesprek
  • het werkboek
  • een online enquête
  • een doelen bepalend gesprek
  • 6 maandelijkse Skype contactmomenten
  • tussentijdse ondersteuning
  • een afsluitende bijeenkomst
  • plus een certificaat
  • Registerpunten bij Registerplein (bij 6 maanden)
  • en mijn volledige aandacht natuurlijk

De gesprekken kunnen plaatsvinden op een locatie bij jou in de buurt of je komt naar mijn
tuinkantoor in Zeist, met lekkere koffie of thee.

Een haalbaar en bewezen plan waar je snel meetbaar resultaat mee kan behalen. Heb je interesse?  Een individueel traject van drie maanden kost +/- 1400 euro en zes maanden +/- 2000,- euro per persoon. Van BTW vrijgesteld (CRKBO geaccrediteerd)! Ik informeer je graag over het precieze bedrag. Misschien een tip: je kan hiervoor wellicht je opleidingsbudget aanspreken?

Jij en je team?

Wanneer jij niet de enige bent die moeite heeft om social media “in je systeem te krijgen,” dan is het misschien een idee om samen met je (wijk-)team, jouw afdeling / werksoort of zelfs met de hele organisatie eenzelfde traject te volgen? Want dat kan ook. Kijk maar eens op de pagina “Hoe krijg je het samen in jullie systeem?

De training “Hoe krijg het in je systeem” is door MOVISIE opgenomen op de website www.bijscholingwmo.nl

banner-bijscholing-wmo

Logo RegisterpleinPunten Registerplein
Deelname aan de social media coaching (verplichte duur: zes maanden) ID nummer: 256467 levert 10 registerpunten op voor het opleidingstraject voor in Registerplein geregistreerde maatschappelijk werkers en sociaal agogen.
Levert 68 punten voor de geaccrediteerde deskundigheidsbevordering voor bij Registerplein geregistreerde cliëntondersteuners, sociaal juridisch dienstverleners en aandachtsfunctionarissen.

Portret Hans door Ebru AydinHans Versteegh / welzijn 3.0
welzijn30@gmail.com
0644062029

  • De schuingedrukt reacties zijn citaten van de deelnemers van een middelgrote welzijnsorganisatie in Midden Nederland. Zij staan ook op de foto’s.
  • Geschikt voor beginners, maar ook voor gevorderden die de volgende stap willen maken.