Online advies digitaal werken webinar

online advies digitaal werken webinarWaarom een online advies digitaal werken (webinar)? Het is door de corona crisis niet mogelijk een fysieke workshop te verzorgen. We kunnen nu niet overzien wanneer dat wel het geval is. Tegelijk zijn veel sociaal werkers door deze situatie druk op zoek naar digitale middelen om zo toch aan te kunnen blijven sluiten bij hun doelgroepen. De urgentie voor het kennen en hanteren van digitale tools is daarmee plotseling toegenomen. Maar waar begin je en wat is slim?

Om tegemoet te kunnen komen aan die behoefte en kennis en tips rondom online werken op te doen is het mogelijk een incompany online bijeenkomst (webinar) te organiseren, bijvoorbeeld via Teams of Zoom. Dit webinar is op maat samengesteld en een mix van kennis overdracht en advies op vragen die leven.

Opzet online advies digitaal werken (webinar)

  • Duur: maximaal 1 uur
  • Aantal deelnemers: maximaal 20-25 personen
  • Platform: Zoom, Teams of een ander door u al gebruikt platform, in overleg.
  • Vooraf: inventarisatie van vragen die op dit moment leven onder de collega’s ter voorbereiding op het webinar.

Inhoud

  • – kennismaking en introductie  (5 min)
  • – cijfers internet gebruik / social media gebruik  (10 min)
  • – stil staan bij de bijzondere situatie (5 min)
  • – tips voor op afstand werken, ervaringen binnen online hulpverlening (10 min)
  • – voorbeelden van creatief social media gebruik (10 min)
  • – aandacht voor de aangeleverde vragen (dialoog) (15 min)
  • – afronding (5 min)

Naar mate er meer vragen zijn kunnen andere onderdelen korter of vervallen.

Resultaat

Na afloop hebben de deelnemers antwoorden gekregen op hun meest prangende vragen rondom online dienstverlening en hebben ze kennis genomen van bruikbare tips om in de praktijk mee te werken.

Uw investering

Webinar (incl. voorbereiding) € 250,00 (excl. 21% BTW). Neem contact op via email: info@welzijn30.nl of bel naar 0644062029.

Hans Versteegh, Welzijn 3.0